سوالات متداول

چاپ PDF

1- كارت بيمه اعتباري چيست؟
كارت اعتباري يكي از ابزارهاي مهم مالي و محصول جديد بيمه ملت است كه به مشتريان معتبر خود اعطاء مي نمايد.اين محصول نوعي بيمه اعتباري است كه در معاملات خرد ؛ بازپرداخت اقساط خريداران به فروشندگان را بيمه مي كند.

2- چگونه بايد از كارت اعتباري استفاده نمود؟
با مراجعه به فروشگاههای طرف قرارداد و انتخاب محصول و با کشیدن کارت بر روی POS می توانید از کارت خود استفاده نمایید.

3- اقساط خود را چگونه پرداخت کنم ؟
مشتری میتواند اقساط را قبل از سررسید، از طرق زیر و با استفاده از کد شناسه مشتری (که پشت کارت اعتباری درج شده است ) به شماره حساب 73/2108 نزد بانک ملت و بنام بیمه ملت واریز نماید. در این صورت اقساط در سررسید به فروشگاه پرداخت می شود؛ و اعتبار کارت افزایش می یابد. برای این کار همراه داشتن کارت اعتباری جهت ارائه کد شناسه ضروری است.
1- ارائه وکالت به شرکت متبوعه و تعهد ان شرکت در خصوص کسر از حقوق اقساط مشتریان و واریز آن به حساب بیمه ملت.
2- کلیه شعب بانک ملت
3- دستگاه های خود پرداز بانک ملت (ATM) صرفا با کارت بانک ملت.
3- پرداخت اینترنتی از طریق سایت بانک ملت به نشانی bankmellat.ir با استفاده از کارتهای بانکی دارای کد پرداخت اینترنتی.
4- شعب بانکهای دیگر که از شبکه ساتنا و کد شناسه استفاده میکنند.

4- آیا امکان افزایش اعتبار وجود دارد؟
هر کارت دارای اعتبار مشخصی است که با خرید اقساطی کسر و با پرداخت به موقع اقساط ، اعتبار آن ترمیم می شود.
اعتبار مشتریان خوش حساب به مرور افزایش یافته و اعتبار مشتریان بد حساب نیز به سرعت کاهش می یابد.

5- اگر به هر دلیلی یک یا چند قسط معوق داشته باشم ، چه می شود؟
در صورتیکه به هر دلیل دارنده کارت ، اقساط کالای یا خدمات خریداری شده را تا سررسید آن پرداخت نکند ، بیمه ملت اقساط معوق را حداکثر تا 5 روز بعد از سررسید به فروشگاه پرداخت می کند و آن را به اطلاع صاحب کارت و ضامن وی می رساند. در این شرایط دارنده کارت موظف است ظرف پنج روز قسط معوق را به حساب بیمه ملت واریز نماید.

6- اگر در پرداخت اقساط تاخیر شود ، چه خواهد شد؟
تاخیر در پرداخت اقساط ، اعتبار فرد را کاهش می دهد. تاخیر بیش از سه روز ، اعتبار گیرنده را با جریمه ای به میزان سه درصد در ماه مواجه می کند.

 

7- آیا شرکت های خصوصی یا سازمانهای دارای کد گروهی تنها بواسطه داشتن کد گروهی صاحب کارت اعتباری بیمه ملت می شوند؟
خیر، قرارداد استفاده از مزایای کارت اعتباری بعنوان یک قرارداد تعهد آور برای شرکتهای خصوصی متقاضی و یا سازمان ها بایستی از طرف افراد دارای حق امضاء قراردادهای تعهد آور امضاء گردد. لذا شرکت های خصوصی بایستی مستندات درخواستی مدیریت بیمه های اعتباری (به شرح زیر) را بمنظور اعتبارسنجی به بیمه ملت ارائه نماید. بدیهی است پس از ارائه تضامین کافی (طبق اعلام ادارۀ اعتبارسنجی بیمه ملت) از سوی شرکت های متقاضی ، قرارداد نهایی تنظیم و به امضاء طرفین خواهد رسید.

8- حداقل مبلغ شارژ هر کارت چه میزان است و آیا شارژ اولیه کارتها می تواند متفاوت باشد؟
سرمايه قابل بيمه براي دارنده كارت به درجه اعتبار وي بستگي دارد. اين سرمايه در شرايط كنوني از حداقل 10 تا حداكثر 80 ميليون ريال متغير است.

9- آیا شارژ مجدد هر کارت با هماهنگی قبلی کارفرما صورت می گیرد و یا بدون اطلاع وی؟ چرا که ممکن است با کارگر یا کارمند تسویه حساب شده باشد و با شارژ مجدد و انجام خرید، شرکت بدهکار شود.
با هر خريد به ميزان جمع اقساط از اعتبار كارت كم مي شود و با پرداخت به موقع هر قسط، اعتبار كارت به ميزان قسط پرداختي شارژ مي شود و دارنده كارت مي تواند مجدداً از آن استفاده نمايد. ضمناً ماده 5 قرارداد استفاده از مزایای کارت اعتباری فی مابین بیمه ملت با طرف دوم درتعهدات شرکت (طرف دوم) می گوید: طرف دوم در صورت عدم ایفاء به موقع تعهدات توسط کارکنان و یا قطع و تغییر رابطه استخدامی با آنها، مراتب را به شرکت بیمه ملت اطلاع می دهد و قبل از تسویه حساب، مبالغ اعلامی از طرف شرکت بیمه ملت را از مطالبات آنها کسر و به حساب شرکت بیمه ملت واریز می نماید.

10- آیا شرکت میتواند گزینشی عمل کرده و تنها برای کارکنانی که مدت بیشتری است مشغول به کار هستند و سنوات خود را از شرکت طلب دارند تقاضای صدور کارت نماید؟
ماده 4- قرارداد استفاده از مزایای کارت اعتباری فی مابین بیمه ملت با طرف دوم اظهار می دارد:  بيمه ملت براي كليه كاركنان طرف دوم كه متقاضی استفاده از خدمات بيمه اعتباري ملت هستند و از سوی شرکت طرف دوم معرفی می شوند، در قالب ضوابط خود،‌ كارت اعتباري با اعتبار مشخص شده توسط طرف دوم ، صادر و تحويل می نمايد. هر كدام از كاركنان طرف دوم متناسب با سوابق، عملكرد و توان مالي،‌ داراي اعتباري خاص خواهند بود كه از سوی طرف دوم اعتبار آن مشخص و در كارت اعتباري آنها درج مي گردد.

 

11- آیا امکان تقاضای ابطال کارت از طرف کارفرما در هر زمان وجود دارد؟
بله، در هر زمان و در هر مرحله از قرارداد طرف دوم می تواند با ابلاغ کتبی، درخواست ابطال، اعلام بدهی، افزایش یا کاهش اعتبار برای هر یک از دارندگان کارت اعتباری را انجام دهد.


12- تعداد اقساط خرید از فروشگاه های طرف قراداد کارت اعتباری چگونه است؟
سقف اقساط تعیین شده برای هر یک از فروشگاه ها متفاوت است. سقف تعداد اقساط فروشگاه های طرف قرارداد در سایت کارت اعتباری به آدرس www.mellatcard.ir و همچنین از طریق استندی که در فروشگاه ها نصب گردیده، اطلاع رسانی شده است. دارندگان کارت های اعتباری می توانند با توجه به توان خود برای بازپرداخت اقساط ماهیانه، با فروشگاه تا این سقف توافق نمایند و خرید خود را انجام دهند.

13- آیا فروشگاه های طرف قرارداد کارت اعتباری بیمه ملت بواسطه فروش اقساطی مجاز به دریافت مبلغی بالاتر از قیمت مندرج بر روی کالا و یا قیمت مصوب کالا و خدمات می باشند؟
خیر، قیمت مصوب خدمات و یا قیمت مندرج بر روی کالا بواسطه فروش اقساطی تغییر نخواهد کرد. فقط تعدادی از فروشگاه ها که دارای اضافه نرخ فروش اقساطی هستند، مجاز به دریافت اضافه نرخ فروش اقساطی ماهیانه می باشند.

14- در سرویس ویژۀ دارندگان کارت اعتباری بعد از وارد کردن شناسه و کلمه عبور صفحه باز نمی شود لطفا راهنمائی بفرمایید تا صورتحساب اجناس خریداری شده ملاحظه گردد.
در سرویس ویژه دارندگان کارت و در قسمت نام کاربری 8 رقم اول شناسه کارت می باشد که در پشت کارت اعتباری درج گردیده است. رمز عبور بطور پیش فرض کد ملی دارنده کارت می باشد. حاصل عبارت ظاهر شده در تصویر نیز باید در کادر مشخص شده وارد گردد (شایان ذکر است که حاصل عبارت فقط دارای عملگرهای + و x می باشد).در صورت عدم ورود به سیستم، لطفا با واحد فنی کارت اعتباری تماس بگیرید

15- اینجانب رمز کارت خود را فراموش کرده ام، برای دریافت رمز جدید چگونه بایستی اقدام نمود؟
برای صدور رمز جدید از دو طریق می توان اقدام نمود: 1- اعلام کتبی به شرکت بیمه ملت از طریق سازمان مربوطه بمنظور صدور و ارسال رمز مجدد. 2- مراجعه حضوری به واحد فنی کارت اعتباری با همراه داشتن کارت شناسایی معتبر

 

 

موقعیت شما:
 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت بیمه ملت می باشد.

info@mellatcard.ir